Vietnam, deel 1 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu Vietnam, deel 1 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu

Vietnam, deel 1

Door: melroyester

Blijf op de hoogte en volg Ester

14 Juli 2012 | Vietnam, Hué

Hoi allemaal!

Hier is ons eerste verslag vanuit het benauwde, warme, zweterige, drukke Vietnam. Momenteel zijn we in Hue waar het weer veel aangenamer is dan in Hanoi. Wanneer je daar de koelcel (lees; hostel, restaurant, shop etc.) uitkwam, stapte je regelrecht de zweetsauna in.

De vlucht vanaf Schiphol verliep prima. We zaten in eerste instantie niet naast elkaar, maar doordat Melroy zijn charmes in de strijd gooide bij de homo steward (grapje) werden nieuwe plaatsen voor ons geregeld. In Moskou was het nog een behoorlijke zoektocht naar de juiste gate. Drie verdiepingen 6 km verder vonden we eindelijk het bord met de juiste gate. De koffie in Moskou was niet te zuipen, we kregen een bak van een liter met bitter zwart vocht. Bah!
De vlucht naar Hanoi verliep prima, we waren van alle gemakken voorzien.Aangekomen op het vliegveld stonnd ons kleine mannetje al met het bordje klaar om ons mee te nemen naar het hostel.

Aangekomen in het hostel werd er aan ons gevraagd; holliday or honymoon? We konden er erg hard om lachen, en de Vietnamese vrouwen om Melroy zijn lengte. Er wordt wat gegiegeld wanneer de GVR langs loopt. Melroy loopt al naast zijn slippers...

In Hanoi hebben we mooie tempels bezocht, het park, pagodes, gevanenismuseum, een kerk en we hebben de dooie Ho Chi Ming gezien! Daar hebben we wel een uur voor in een rij van misschien wel twee km lang gestaan. De halve stad was er voor afgezet. Ook hebben we het Ho Chi Ming museum bezocht, maar dat was helaas niet erg interessant.
Vanuit Hanoi zijn we twee dagen op een trip geweest naar Ha Long Bay.

Ha Long Bay was fantastisch!!
Een prachtig wonder der natuur! We waren met een gezellige club mensen uit allerlei landen en zaten op een vrij luxe boot. We hadden een mooie nette hut met uitzicht op zee ;)
De hele trip was goed geregeld, het eten was overheerlijk net als de cocktails.
We hebben daar een mega grote grot bezocht waar we prachtige foto's van hebben gemaakt. Verder hebben we 's avonds op het dek liggen chillen en chatten met een cocktailtje onder de sterrenhemel.

Nadat we hiervan terugkwamen moesten we helaas weer het drukke Hanoi in. De busrit duurde wel 4 uur als het geen 5 was. Ook was deze niet geheel veilig of rustig. De chauffeur dacht dat hij een achtbaan aan het besturen was en de wegen hielpen ook niet echt mee. Wat een hobbels en kuilen! Gelukkig zaten we helemaal achterin wat het wel weer een enerverend ritje maakte :) Ondankt al het gehobbel sliep Ester, zoals ze hier overal goed kan, als een roosje. Waardoor Melroy de terugreis voornamelijk in zijn eentje beleefde.

Gisteren zijn we met de nachttrein naar Hue vertrokken. DEit was weer een hobbelige ervaring in een treinrit van 14 uur. Het bedje was wel 2 meter lang, dus Melroy kon er nEt in slapen. Al heeft hij er nou wel een paar bulten op zijn hoofd bij. De taxichauffeurs zijn vrij rustig en niet al te opdringerig. Alle hostels zijn hier uitstekend geregeld. Je betaald iets meer maar voor goede service, mooie kamers met airco en eigen badkamer :) en inclusief ontbijt!
Vandaag hebben we de citadel bezocht, staat op de wereld erfgoed lijst! Het was prachtig! Er groot, na 2 uur in de stralende zon (40 graden gaf Melroy zijn gadget thermometer aan) hadden we nog niet alles gezien. Sommige delen zijn verwoest door de oorlog en verpaupering, maar ze zijn grotendeels veel aan het restaureren en opnieuw aan het opbouwen.

Voor mmorgen staat een trip naar de DMZ gepland. Hier kijkt Melroy al maanden naar uit! Hij hoopt dat hij daar mag schieten en in de tunnels past. DMZ staat voor Demelitairised Zone (of zoiets).
Overmorgen maken we een trip door Hue. Dan gaan we per bus en boot over de Perfume River om enkele pagodes en Thombes te bezoeken.

We horen graag hoe het met jullie in Nederland of elders gaat!
Zodadelijk gaan we wat foto's bij ons verslag uploaden, maar dat kan even duren :)

P.S. we zien hier alleen maar rode krinkeltjes omdat we niet in het Vietnamees typen, dus let niet op de spelfouten.

Xx Ester & Melroy

• 14 Juli 2012 - 11:40

Niels En Ellen:

Zo te horen genieten jullie er erg van!!! Ga door met genieten.

Groetjes Niels en Ellen

• 14 Juli 2012 - 14:58

Geert Huuskes:

Een mooi verslag over jullie 1e ervaringen in Vietnam. Nog veel plezier en ik kijk nu al uit naar jullie volgende update met foto's.