Wist je dat...? - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu Wist je dat...? - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu

Wist je dat...?

Blijf op de hoogte en volg Ester

26 Juli 2012 | Vietnam, Mui Ne

Wist je dat.....

- Vietnamezen altijd voordringen, wanneer er een gaatje beschikbaar is kruipt er wel weer zo'n kleine opdonder voor.
- Als de auto's hier achteruit rijden creeren ze een leuk melodietje zoals de ijscowagen in Amerika doet.
- Dit ook wel eens een kerstliedje is? Jingle Bells...Jingle Bells....
- We keer op de keer de pinautomaat leegtrekken? Vooral nadat Melroy zijn pasje erin gestoken heeft is de automaat buiten gebruik...
- We van 40 graden naar momenteel 20 graden zijn gegaan.
- Ester dit niet leuk vindt en we daarom morgenochtend weer richting strand vertrekken.
- De mensen hier in winterjassen en mutsen lopen, met blote benen en op slippers.
- Melroy nog steeds een attractie is?
- De douchekop te laag hangt?
- Naast de rijst koffie het grootste exportproduct is?
- De koffie hier warm met ijs gedronken wordt en dat dit lekker is?
- De slaapbus een grote kwelling is en dat wij (Melroy) die nooit meer opnieuw willen uitproberen?
- Ze deze bussen helemaal vol proppen en zelfs de lokale bevolking (illegaal) in de gangpaden op karton laten liggen?
- Er speciale hondenrestaurants zijn.
- We deze niet gaan uitproberen.
- De mensen hier tussen 5 en 6 uur 's ochtends opstaan en het dan een gigantisch kabaal is?
- Het tussen 6 en 7 uur 's avonds al donker is?
- De mensen hier ontbijten met noodlesoup?
- Wij de afgelopen twee dagen op een Harley hebben gezeten en zo'n 350 km hebben afgelegd?
- Wij dit in korte broek en hemdje deden, met afgekeurde helmen op?
- Dit toch niet zoveel uitmaakt omdat we gemiddeld tussen de 30 en 60 km pu reden omdat de wegen zo 'goed zijn onderhouden' of omdat er kalveren over de weg liepen.
- We in Nha Trang heerlijk 3 dagen aan het strand gelegen hebben.
- We zonder het te weten met de kabelbaan in een pretpark op het eiland VINPEARL zijn beland?
- We ons al afvroegen waarom het kabelticket zo duur was.
- We in een achtbaan hebben gezeten?
- Deze in Nederland waarschijnlijk niet goedgekeurt zou worden?
- Hij er voor kleine kinderen kinderen uitzag, maar doodeng was?
- De Vietnamesen zich helemaal inpakken (lees kange broek inclusief maillot, sokken met slippers, vestjes, handschoenen, zonnebril, hoed en mondkapje) om maar niet bruin te worden?

Nog even kort een verhaaltje over onze motorbike-tour:

Eergisteren zijn we met twee gidsen van de Vietnam Riders om 8 uur 's ochtends op de motor vertrokken richting Dalat. Een van de gidsen hadden we in de slaapbus ontmoet, die sliep tussen ons in op het gangpad. Alle tassen werden in plastic verpakt achterop vastgebonden, en we kopnden gaan met de banaan.
Op de eerste dag zijn we onderweg vaak gestopt bij plantages waar ze b.v. koffie verbouwen, rijst, zwarte peper of cocao. Daarbij kregen we uitleg over het proces van begin tot eindproduct. Ook hebben we vissersdorpjes van dichtbij bekeken...en geroken..

' S avond ging Melroy grote wens in vervulling want we gingen in een doprje bij de locals overnachten in de vorm van een Homestay. Na enkele biertjes, een grote karaf rijstwijn en een gitaar transformeerden alle gidsen in 'uitstekende' zangers en dansers!
De volgende ochtedn zaten we om 9 uur 's ochtends alweer aan de rijstwijn. Dit was soort van verplicht omdat we bij een lokale familie in hun huis waren uitgenodigd tijdens onze rondleiding door het dorp. Helaas was die rijstwijn zelf geproduceerd en niet te zuipen! De mensen zelf goten het met liters naar binnen, BAH, en zijn waarschijnlijk de hele dag dronken... :)
Na de olifanten gedag gezegt te hebben stapten we weer achterop de motor richting Dalat. We reden door de Central Highlands en hebben genoten van de prachtige bergen, jungle en kuilen in de weg.
Aangekomen in Dalat was het weer flink zoeken naar een beschikbare kamer, veel hotels zitten vol. Dit omdat de Vietnamesen zelf ook vakantie hebben.

Vandaag hebben we door het park gelopen aan het meer. Ook hebben we de Vietnamese Floriade bezocht. De mensen knutselen van boompjes geweldige beestjes in elkaar; van draken tot apen tot bambi's.
We hebben prachtige bloemen gezien, net Nederland ;)
Ook hebben we net het Crazy House bezocht, dat is ook een merkwaardig iets hier in Dalat. Een soort speeltuin voor grote mensen.

Morgenochtend stappen we weer in de bus naar Mui Ne. Daar gaan we nog twee dagen aan het strand liggen voordat we naar het drukke Saigon gaan. Daar willen we een trip doen naar de Mekong Delta en natuurlijk nog naar de Cu Chi tunnels om te schieten met een AK-47.
De 1e van augustus vliegen we vanaf Saigon (ho Chi Ming City) naar Hanoi en op de 3e vliegen we weer terug naar Nederland.

Foto's gaan we straks proberen, we hebben de kabeltjes niet bij ons maar de pc is hier wel meer up2date :)

Veel groetjes en kusjes vanuit Vietnam!!!!!

• 26 Juli 2012 - 10:06

Ayla En Jelle:

Lieve Ester en Melroy,

Leuk om jullie verhalen te lezen en fijn dat jullie het zo leuk hebben daar.
    Geniet nog van de laatste week en we vinden het leuk om jullie reisverhalen daarna een keer live te horen!

Liefs van ay & jel

• 26 Juli 2012 - 10:58

Van Papa Rob:

Ongelooflijk, zoveel belevenissen! Ik ben toch wel erg benieuwd naar de foto's. Maken jullie ook filmpjes?Yes?Please?
    Papa Rob

• 27 Juli 2012 - 22:57

27 July 2012:

Melroy en Ester,

Wederom een Super leuk verslag.

Geweldig wat jullie allemaal hebben gezien en hebben meegemaakt. Een hele ervaring! Dit pakken ze jullie niet meer af.

Nu nog lekker genieten van de laatste week.

Liefs Harry en Monique

• 30 Juli 2012 - 22:21

Leon En Ellen:

Wisten jullie dat:

Dit de eerste keer is dat wij reageren
    Wij dit eigenlijk schandlig vinden, maar er simpel weg niet de tijd voor namen
    Wij gewoon heeeel hard moeten werken
    Het hier regent.....
    We het leuk vinden om jullie verhalen te lezen
    We jullie nog een hele fijne reis wensen

Liefs Leon en Ellen

Ps en graag een Vietnamees gerecht bij jullie willen eten als jullie terug zijn ;-)