Zweten zweten sticker - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu Zweten zweten sticker - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ester Prijs - WaarBenJij.nu

Zweten zweten sticker

Door: melroyester

Blijf op de hoogte en volg Ester

20 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

Daar zijn we weer voor de tweede keer!
Nu vanuit Hoi An, waar we over een paar uurtjes uit zullen vertrekken richting Nha Trang. Hoi An is een prachtige stad die s' avonds heel romantisch is met alle lampionnen! Tot nu toe de fijnste om te verblijven van allemaal. Vooral omdat het s' avonds afkoelt!

We waren vorige keer geëindigd in Hue met het bezoek aan de citadel en de DMZ tour in het vooruitzicht.

Tijdens de tour zijn we in de tunnels in Vingh Moc geweest. Het was indrukwekkend om daar doorheen te lopen en om te weten dat er zoveel mensen tijdens de oorlog hebben kunnen wonen. De tunnels zijn pikkedonker (nu hangt er wel electriciteitslicht) amper een meter breed en max 1.90m hoog. Wat op veel plaatsen niet het geval was, we hebben leuke foto's van Melroy ;) (zijn billen)
Verder waren ook de diepe kraters van alle bominslagen indrukwekkend, hebben we de Amerikaanse basis bezocht, waar originele gevechtsvliegtuigen, tanks en helikopters stonden.
Het enige nadeel was dat we hiervoor 6 uur s 'ochtends vertrokken en om 6 uur 's avonds pas weer terug waren.

De volgende dag hebben we een tour gedaan door Hue. We begonnen per drakenboot met een slakkengangetje over de rivier. Het was en verschrikkelijk hete dag met weinig wind. We hebben een aantal pagodes en tempels bezocht en twee prachtige graftombes (met tempels erbij, alles erop en eraan).

De ochtend daarop zaten we om 8 uur al weer in de bus naar Hoi An. De reis duurde 5 uur en had een slechte airco! De bussen zijn ook altijd te krap voor Melroy zijn benen en de kilometertellers doen het nooit en
als we berg op moeten gaat de airco uit en de deur open!
In Hoi An werden we in the middle of nowhere gedropt en konden we per motortaxi naar een hotel gebracht worden. Omdat het rijden hier niet veilig is, we uit elkaar zouden zijn en we grote backpacks bij ons hadden, hebben we meerdere mannetjes NEEEEEEE moeten verkopen. Uiteindelijk kwam er een autotaxi langs om ons te verlossen.

Het hotel waar we verblijven heeft een leuk zwembad in een cabrio binnenplaats. We zitten dicht bij het gezellige centrum waar in iedere straat wel 20- kleermakers zitten. Natuurlijk heeft Ester de eerste dag al een jurk op maat laten maken, hij is erg mooi geworden!

De eerste dag hebben we My Son bezocht. Dit is een plaats met een groot tempelcomplex (klein Ankhor Wat). De tempels waren gaaf om te zien, veel kapot gebombardeerd door de Amerikanen omdat de Vietcong daar in de jungle zat, maar nog steeds interessant om te bezoeken. Ook loop je midden door de jungle op zoek naar slingerende apen en sissende slangen. Helaas niet gevonden, wel hadden we het gevoel dat we gevolgd werden....!
(door de Jappen ;)
In de avond hebben we een wenslampion op de rivier gelaten. Helaas stond de stroming een beetje raar zodat hij na enkele meters net als alle andere lampionnen aanspoelde :( Hopelijk komen onze wensen wel gewoon uit! De stad is s' avonds een genot om doorheen te slenteren, het eten is heerlijk, het is dan een stuk koeler, er zijn dansoptredens, bingo, spelletjes waarbij jongens geblinddoekt een hangende pot kapot moeten slaan met een stok, een markt, verlichte bruggen en heel veel winkeltjes (die allemaal hetzelfde verkopen).

Gisteren hebben we onze eerste relaxdag gehad. Voor het eerst hoefden we niet om 7 uur op te staan maar konden we lekker uitslapen en van het ontbijt genieten. Deze dag hebben we een scooter gehuurd (ja, we moesten er maar aan geloven) en hebben we de toeristische route naar het strand genomen. De scooters halen hier met gemak de 80km pu en dat moest Melroy uiteraard meerdere malen uitproberen.

Omdat een Nederlands stel wat we op het strand ontmoette de Marble Mountains aanraadde zijn we daar vandaag naartoe geweest. Het was inderdaad een aanrader!
Op de marmeren berg staan talloze pagodes en grotten met tempels. De grotten zijn erg groot, hoog en hebben allerlei trappetjes waar je weer bij een volgend tempeltafereel kan komen. De meeste trappen gaan omhoog en tellen veel hoge, scheve treden. Ondanks dat het wat koeler in de grotten is, zweet je dus nog steeds al een otter...Mooie foto's van Melroy volgen nog, helaas vind ook deze computer onze camera's niet leuk en wil hij ze niet accepteren. Sorry, nog steeds geen foto's dus!

Zo dadelijk, om 6 uur (bij jullie 13.00 uur) stappen we de sleeping bus in. Deze bus heeft stoelen die bijna liggen en als het goed is een goed werkende airco. We hebben al verhalen gehoord dat de stoelen/bedden voor Melroy te kort zijn (het zal ook eens niet) dus dat zullen geen al te comfortabele 12 uur worden...!
Morgen om 6 uur in de ochtend zijn wij in Nha Trang en zullen daar voornamelijk veel aan het strand gaan liggen.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii, groetjes en kusjes vanuit Vietnam!!

• 20 Juli 2012 - 10:37

Papa Rob:

Verbazingwekkend om te lezen hoeveel jullie al gezien hebben. Ik ben zeeer benieuwd naar de foto's!

• 20 Juli 2012 - 10:52

Geert Huuskes:

Ik zie dat jullie lekker aan het cultuursnuiven zijn en ik wens jullie nog een fijne tijd in Vietnam.

• 20 Juli 2012 - 17:36

Judith Van Oort:

het klinkt allemaal echt helemaal geweldig. En ik ben heel erg benieuwd naar de foto's.

• 21 Juli 2012 - 06:34

Harry En Monique:

Als het goed is liggen jullie nu lekker te chillen aan het strand. Kan Melroy zijn spieren weer strekken! ....Maar geweldig wat jullie allemaal al hebben gezien. Heel veel plezier nog en we wachten op het volgende reisverslag en.....natuurlijk op de foto,s. Dikke kus